برندینگ خدمات

آیا می دانستید از اواخر اواخر دهه ۱۹۷۰ تعداد ثبت شرکتهای خدماتی نسبت به ثبت شرکهای تولیدی پیشی گرفت به طوری که هم اکنون این نسبت شانزده به یک می باشد.یعنی از هر هفده شرکت ثبت شده در دنیای شانزده شرکت در زمینه خدمات و تنها یک شرکت در حوزه تولید فعالیت می نماید.(به نقل از مرکز مطالعات اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل- آمار سال ۲۰۱۳).

در کشور خودمان نیز کم و بیش این آمار صدق میکند.دلیل اصلی رشد شرکت های خدماتی را می توان افزایش سطح رفاه طلبی عمومی و نیز تخصصی شدن امور دانست.اما باز هم طبق آمار ارائه شده توسط مرکز مطالعات اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل از میان ۱۰۰% شرکتهای ثبت شده، ۵۰% از آنها تنها در سال اول و به دلیل عدم تحقق اهداف خود جمع می شوند و دلیل اصلی این امر تقلید است.

بازار امروز وجود تازه واردانی که تنها سلاحشان “ما نیز همینطور” می باشد را نمی پذیرد.به عبارتی دیگر بازار منتظر شرکتهایی می باشد که حرفی نو در ارائه خدمات داشته باشند.گروه تخصصی برندسازان با تشکیل SBU بازاریابی خدمات در صدد است تا با بهره گیری از دانش روز و بررسی علل موفقیت شرکتهای پیشرو در حوزه تولید ایده، راه کارهای متمایزی را به شرکتهای خدماتی ارائه نماید.از این پس کنشگران بازار خدمات نظیر آژانس های مسافرتی، شرکت های نرم افزاری،شرکتهای خدمات اینترنتی(PAPs)،شرکتهای ارائه کننده خدمات پشتیبانی محصولات خارجی،رستوران های زنجیره ای و دیگر فعالان این حوزه میتوانند جدیدترین رویکردهای تخصصی بازاریابی خدمات را با مشاوره گروه برندسازان در شرکت خود پیاده سازی نمایند.

تمرکز برندسازان در این حوزه شامل موارد زیر می باشد:

• تحقیقات بازار به منظور تعریف سرویسهای جدید
• ارائه راهکارهایی به منظور انتشار حسن شهرت شرکت(WOM)
• پیاده سازی مکانیزمهای وفادارسازی مشتریان
• پیاده سازی مکانیزمهای افزایش رضایمندی به منظور بهره گیری بیشتر از کیف پول مشتری
• پیاده سازی رویکردهای نوین در حوزه بازاریابی سبز و بازاریابی اجتماعی به منظور همگونی شرکت با جامعه

به زودی منتظر گسترش خدمات ارائه شده در این حوزه توسط گروه تخصصی برند سازان در آدرس اینترنتی www.servicemarketing.ir باشید.