برندینگ شهری

sxsxs

صنعت توریسم یکی از درآمدزا ترین صنایع بوده که متاسفانه کشور ما علی رغم داشتن پتانسیل های جذاب برای مخاطبان تابحال نتوانسته نتایج درخور شانی از این صنعت داشته باشد.بر اساس آمار World Tourism Organization در سال ۲۰۱۳ تعداد توریست های بین المللی که به ترکیه وارد شده اند ۳۸ میلیون نفر بوده که توانسته چهارمین مقصد جذاب اراوپایی برای مسافران باشد اما در همین سال تعداد توریست هایی که به ایران مراجعه نموده اند ۳٫۸ میلیون نفر بوده یعنی یک دهم.حال اگر آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی ایران را در یک کفه ترازو و جاذبه های ترکیه را نیز در کفه دیگر بگذاریم خواهیم دید کفه سمت ایران به زمین چسبیده و اصلا مجالی به سنگین نمایی ترکیه نمی دهد.اما اگر اینطور است پس دلیل این اختلاف اساسی در تعداد توریست چیست؟
عوامل مختلفی در این وجود این اختلاف موثر هستند که بخشی از آنها در کنترل ما و بخشی دیگر نظیر تحریم های بیشرمانه خارجی از کنترل ما خارج است.اما این به آن معنی نیست که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم.با اصول علمی و با پیشرفت های جهانی می توانیم به سمتی حرکت نماییم که نه تنها تحریم های ناجوانمردانه نتوانند خللی در کسب و کارمان ایجاد نمایند بلکه با روشی هدفمند نشان دهیم این تحریم ها در صنعت توریسم ما کاملا بی تاثیر بوده اند.

گروه تخصصی برندسازان به عنوان نخستین گروه دانش بنیان در حوزه بازاریابی،در سال ۸۹ اقدام به معرفی مفهموب برندینگ شهری نمودوبرندینگ شهری را می توان تمام فعالیت های هدفمند و هم جهتی دانست که برای جایگاه سازی از یک شهر با یک برداشت ذهنی نمود.خروجی برندینگ شهری، شاخص نمودن یک شهر در لحظه انتخاب مقصد سفر است.کاری که مثلا پاریس در جایگاه سازی ذهنی انجام داد و نام خود را با عنوان “شهر عشاق” در ذهن جهانگردان حک نمود و همین جایگاه سازی تاثیر شگرفی در انتخاب پاریس به عنوان مقصد سفردارد.
گروه تخصصی برندسازان به عنوان بنیانگزار مفهوم برندینگ شهری در ایران و با اخذ نمایندگی رسمی از کپانی Bain که مشاور و مجری کمپین فراگیر و گسترده تبلیغاتی ” I amsterdam” برای برندیگ شهر آمستردام می باشد آماده است تا مشاوره ها و طرح های تخصصی خود را برای برندینگ شهرهای مختلف ارائه نماید.جامعه مخاطب این سرویس ،استانداری ها،شهرداری ها و شوراهای شهر می باشند.در مقیاس کوچکتر نیز روستاهای کوچک می توانند مخاطب ما باشند.
اگر در استان و شهرتان پتانسیهای توریستی زیادی دارید و اگر احساس میکنید مسافران داخلی و خارجی که شهر شما را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب میکنند نسبت به جاذبه های شهرتان کم می باشند،با ما به عنوان تنها گروه تخصصی فعال در حوزه برندینگ شهری در تماس باشید.

هشت گام اصلی برای تحقق برند شهری :
• تدوین نقشه ادارکی مخاطبان از شهر در حال حاضر
• شناخت نقاط قوت و هدف گذاری برای گذار به نقطه ای جدید در نقشه ادراکی
• برجسته سازی ارزش اصلی
• خلق شعار متناسب با اهداف برندینگ برای جایگاه سازی در ذهن مخاطب
• هارمونی سازی برند با هویت شنیداری آن
• خلق نماد یا اِلمان برند برای بازخوانی سریع تداعیات مخاطب به حافظه کوتاه مدت (STM)
• ساخت آواهنگ (Jingle) متناسب برای شرطی سازی شرطی مخاطب
• تولید محتوای مستمر و مناسب برای تثبیت جایگاه برند

توانایی های جانبی گروه تخصصی برندسازان در تحقق برند شهری:
• راه اندازی رادیو شهر
• انجام تحقیقات بازار و تدوین ارزش افزوده های سکونت یا سرمایه گذاری در شهر
• برگزاری جشنواره های فصلی،هنری و کشاورزی به منظور حمایت از هویت برند
• مشاوره در ساخت اِلمان های شهری در دروازه های ورودی و سطح شهر
• برگزاری کمپین های مطبوعاتی و ترتیب دادن حضور رسانه های سراسری در جشنواره ها
• مشاوره در خصوص ایجاد پارک های فناوری،موزه ها،شهر های بازی
• ایجاد امکان تعامل شهر با شهر های خارجی به منظور افزایش تبادلات تجربه و خواهر خواندگی