آموزش تفکر خلاق و تولید ایده

xdcdscscdsc

تفکر خلاق چیست ؟

یکی از مهم ترین وجوه تمایز انسان از دیگر موجودات ، قدرت تفکر وخلاقیت وقدرت دستکاری در ذهن وپدیده ها وقدرت کشف وتولید ابزار واندیشه های جدید است ، همه انسانها کم وبیش خلاق هستند وایت نوانایی با درجات مختلف در همه انسانها وجود دارد مهم آن الست که بتوانیم آنرا شکوفا کنیم وتوسعه دهیم وبه خدمت بگیریم تفکر خلاق می تواند بهترین وسیله وسلاح برای مبارزه با مشکلات روزمره ما باشد اگر انسان تفکر خلاق در وجود او شکوفا نشده باشد به محض بر خورد با مشکل نا امید می شوند واحساس می کنند که به انتهای خط رسیده اند ، تفکر خلاق به ما می آموزد وقتی با حادثه ای برخورد کردیم چگونه احساسمنفی خودرا به احساس مثبت تبدیل نمائیم.

مشاوره بازاریابی

مشاوره برندینگ

مشاوره برند

آموزش بازاریابی

فروش مجتمع های تجاری

بهره برداری از مجتمع های تجاری

انواع تفکر

تفکر دو نوع است تفکر واگرا وتفکر همگرا

تفکر خلاق با تفکر واگرا رابطه ای مستقیم دارد افراد با تفکر واگرا سعی می کنند پدیده ها وامور وافکار را آن چنان که هست به راحتی قبول نکنند ونگاه متفاوتتری داشته باشند واز قالب های فکری همسان دور شوند وپدیده هارا با چشم دیگری نگاه کنند اما فکر های نو در تفکر هگرا کمتر راه دارد افراد امورات را با همان شکل که وجود دارد می پذیرند

مراحل تفکر خلاق

- آمادگی : افراد به پدیده های اطراف نگاه می کند وتوجه بیشتری می نماید تا خودرا برای تغیرات آماده نماید

- مطالعه : در این مرحله شخض با بررسی ومطالعه روابط بین پدیده هارا بهتر درک می کند وسعی دارد بر اطلاعات و دانش خود بیفزاید

- تغییر : در این مرحله انسان به روابط بین پدیده ها که ذهن اورا مشغول کرده اند پی می برد وبا سئوالات مختلف در ذهن به نقد وبررسی علل این پدیده ها می پردازد

- پختگی : در این مرحله شخص به درک وشناخت عمیق تری از روابط بین پدیده ها می رسد

- اشراق که شخص به پاسخهای ناگهانی می رسد

- وارسی : فرد به بررسی بهترین ایده ها می پردازد تا صحت وسقم ودرستی آن مشخص شود

- اجرا : فرد افکار یا ایده های تدئید شده را به اجرا می گذارد

رفتارهای ناسازگارانه

رفتارهای ناسازگارانه رفتارهایی هستند که با نظر پدر ومادر واطرافیان وجامعه سازگاری ندارد رفتار فرزندان ناسازگار احساس بسیاری بدی را در اطرافیان ایجاد می کند به طوری که خود نیز تحت تأثیر واکنش های نا خوشایند آن از سوی دیگران واقع می شوند.

بازاریابی، مشاوره بازاریابی، مشاوره مارکتینگ، مشاوره برندسازی، برندسازی، مشاوره برندینگ، برندینگ، مشاوره فروش، باشگاه مشتریان، وفادارسازی مشتریان، مشتری مداری، تجزیه و تحلیل استراتزیک، افزایش فروش،شرایط رکود،دکتر روستا، دکتر شفیعی، فیلیپ کاتلر، مشاوره بازاریابی و فروش،بانک ملت،بانکداری اینترنتی،بالاترین،دیجی کالا، عطاویچ